Maşină de spălat vase

Am o maşină de spălat vase cumpărată din Italia. Privileg 10200 (germană) Am adus-o când m-am întors acasă. Acum câtva timp nu a vrut să mai funcţioneze. Adevărul e că o foloseam rar.. că na, sunt singură. Nu e că murdăresc cine ştie cât. Totuşi, de când cu blogul de reţete murdăresc foarte multe vase. E o nebunie în bucătăria mea. Pierd ore la spălăcit şi nu am aşa de mult timp liber. Caut pe cineva care se pricepe la reparat dar la ACEST model. Că e diferită şi numai s-o demontezi îţi ia ore. Dacă ajunge să coste 300 de lei reparaţia mă las lehamete. Nu-mi permit.

Bănuiesc că mulţi se vor „strâmba" la citirea acestor rânduri:
--- „Maşină de spălat îi trebuie, auzi la ea. Că noi ne-am născut cu maşini dintr-astea. Nu are mâini?!”
Menţionez că sunt născută acum 38 de ani... şi pe vremea aia nu erau maşini de spălat vase. Am lucrat 2 ani ca „spălătoreasă de vase". Spălam vase (farfurii, oale, linguri etc.etc.etc.) de la un minim de 10 ore până la 20 de ore pe zi. Continuu. 6 zile pe săptămână. Nu ai idee de cât de rapid pot să devii după câteva săptămâni. Mai ceva ca o maşină. Fără glumă. Totuşi... acolo am văzut diferenţa dintre o maşină de spălat şi mâinile noastre. NU există comparaţie, crede-mă.
Am cumpărat maşina la ofertă şi am făcut o adevărată afacere.
Te gândeşti poate: „consumă multă apă dar mai ales electricitate, unde-i afacerea?" Permite-mi să te contrazic. Vorbesc exclusiv din cunoştinţă de cauză.
Am făcut calcule, experimente pe pielea mea şi am ajuns la concluzia că o maşină de spălat vase nu numai că te ajută să economiseşti bani dar (mai ales) TIMP şi cel mai important - dezinfectează. Vasele strălucesc, nu rămâne absolut nici o pată de niciun fel, calcarul se dezincrustează instant, furculiţele sunt perfecte, paharele sclipesc...miros a proapăt.
Sincer... nu m-am născut în puf dar dacă am posibilitatea să-mi îmbunătăţesc situaţia... de ce să NU o fac?

Îţi sugerez să faci 2 calcule, să vezi cât timp îţi ia să speli vasele la mână, să vezi cât detergent consumi, apă şi electricitate. Că speli cu apă caldă, nu? Consumi ORICUM gaz sau electricitate. Apa apoi... am testat personal. Am stat lângă maşină şi am strâns apa= 2 găleţi de 12 litri la o maşină super încărcată. Circa 30 de farfurii, 40 de tacâmuri, 3 oale, 15 căni, 20 pahare şi alte lucruri mărunte. Umplută până la refuz. Am descoperit cât şi cum să pun lucrurile să intre cât mai multe fără să distrug maşina.
Detergentul e foarte scump dar dacă îl iei la ofertă... nu e chiar de neatins.
Dacă s-a stricat este pentru că am folosit-o prea rar. Am lipsit de acasă cam 3 luni, sunt sigură că nu e nimic grav cu ea. Se poate repara, numai să găsesc pe cineva.

Uite câteva magazine care comercializează fel de mărci de mașini de spălat. De obicei, transportul este gratuit, și-n unele cazuri oferă și ceva cadouri (detergent, pastile, parfum, etc.).
  • Cele mai bune prețuri le are Emag. Asta e. Cel mai mare magazin on line. 
  • Flanco
Mă simt pierdută fără maşina mea. Vasele îmi par mereu murdare şi le clătesc de 5-6 ori consumând o groază de apă, timp, energie.
Dacă cunoşti pe cineva în Roman/Neamţ care se pricepe la reparat acest model (Privileg 10200, germană), te rog să mă anunţi. Mulţumesc.

Post a Comment

2 Comments

  1. Luna trecuta ai mei au facut o rata de si-au luat aceasta masina de spalat vase Bosch SPS40E22EU, sincer chiar nu am avut timp sa o incerc si eu, desi intotdeauna cand ai mei cumparau ceva nou eu eram al' ce testa ! Dar vasele sunt curate, deci isi face treaba! Aaa, si nu conteaza pretul sau vechimea atata timp cat isi indeplineste datoria. ;))

    ReplyDelete
  2. consumi curent Cris! nu o mai folosi:d

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>