Zâmbeşte (dacă ai dinţi curaţi)

Fraţilor, sunt luni de zile de când mi-am propus să scriu un articol despre dinţi.
Nu, nu sunt doctor (aş vrea io) şi nici mare cunoscătoare, dar sunt foarte atentă la igiena gurii mele... (ehehehe) şi la sănătatea dinţilor. Mă informez des despre mai tot ce ţine de sănătate.
Probabil toţi suntem conştienţi că fără dinţi nu avem mare „valoare estetică”. 
Respiraţia proaspătă este o carte de vizită care, precum mirosul (corpului), îţi poate deschide/închide multe uşi.

Vreau să spun că respiraţia curată şi aspectul dinţilor este fundamental, ba chiar decisiv în multe relaţii.
Mai direct: ai dinţii murdari (galbeni), respiraţia urâtă, etc.... multe persoane te vor evita.
Unde mai pui că o igienă de slabă calitate (refuz să zic inexistentă) duce la îmbolnăvirea gingiilor şi a cavitaţii bucale în general. Gura poate reprezenta un focar de infecţii teribil. Nu intru-n detalii că nu sunt persoana adecvată.
Dar există un doctor, aşa numit stomatolog, care te poate ajuta în multe probleme legate de gură.
Sunt sigură că sunt oameni care au pete pe dinţi (asta poate fi din cauza fumatului, de ex., dar nu numai. Pot apărea şi de la cafea, ceai, mirodenii), şi se ruşinează să vorbească, să deschidă gura prea mult, dar mai ales, evită să râdă.
Vreau să-ţi aduc la cunoştinţă că există un leac la toate astea.
Poate nu ai ştiut, dar o dată pe an este aproape obligatoriu să iei o programare şi să-ţi faci un detartraj (curăţire) al dinţilor. Această operaţie nu este dureroasă (te poate jena un pic, mai ales dacă nu ai făcut-o niciodată şi ai mult tartru) şi se face-n câteva minute (30, mai mult sau mai puţin). Costă cam cât 3-4 pachete de ţigări, dar după.... îţi zic eu că ai să zâmbeşti cu gura până la urechi.
Nu ai încredere? Te cred, dar asta-i pentru că nu o cunoşti pe Diana. O tânără doctoriță stomatolog extrem de amabilă, răbdătoare, surâzătoare, şi cum mult simţ profesional/responsabil. Ca şi zeiţa războinică (din mitologia romană) nu se dă în lături de la nicio provocare.
Mulţi susţin că un doctor tânăr nu este demn de încredere...
Vreau să infirm această teorie (din experienţă): Un doctor tânăr este la curent cu tot ceea ce-i modern, nou; este deschis la orice, zâmbeşte şi nu se uită la tine „de sus”. Nu te dispreţuieşte şi chiar îi pasă de tine. Asta nu înseamnă că acei mai „vechi” în meserie sunt toţi „de aruncat”... dar lucrurile se schimbă-n fiecare zi şi nu mulţi sunt aşa de receptivi ca generaţiile prezente.

Amânasem vizita mea anuală la dentist, pentru că mi-am schimbat domiciliul de mai multe ori şi nu ştiam la cine să apelez. Nu e foarte uşor să-ţi dai gura pe mâna orişicui. Dar doctorul la care am apelat a depăşit toate aşteptările mele de la un dentist. După un detartraj complet (făcut în Iaşi) dinţii mei şi-au recăpătat albul natural, petele au dispărut şi nu mă mai feresc să râd în faţa nimănui.
Alaltăieri (la Săbăoani) doctoriţa „mea” mi-a scos şi un molar de minte. Era tare aiurea dispus şi mă jena îngrozitor. Bă'... a fost al naibii de greu să-l scoţi fără să-l faci pulbere. Avea o rădăcină de speriat!!! Profesionalismul, forţa şi curajul de care a dat dovadă în acest caz merită toată admirația mea. Nu ştiu dacă nu m-ar fi apucat disperarea, să fi fost în locul ei. Rămân veşnic recunoscătoare!

Diana lucrează în două cabinete stomatologice (şi tehnică dentară), în două diferite localităţi.
Una dintre locații se găseşti în Iaşi, în strada Nicolina 18, Bl. 947, parter. Tel: 0232 247710
A doua se găseşte în ambient ţărănesc (ca să zic aşa) mai precis în Săbăoani (situat la circa 10 km de Roman), una dintre cele mai mari comune din jud. Neamţ. Adresa este: Str. Orizontului 52, pe lângă primărie. Foarte uşor de găsit. Tel. 0233 746355
Ambele cabinete au un nume sugestiv: „ZÂMBEŞTE". 
În curând vor avea şi o pagină a lor personală unde puteţi să vedeţi fotografii ale cabinetelor care sunt foarte îngrijite, primitoare şi dotate de cele mai noi ustensile în acest domeniu.

În aceste două cabinete mai lucrează şi alţi doctori tineri foarte pregătiţi şi capabili. Îl amintesc pe Andrei pentru că-l cunosc personal şi-i un băiat tare simpatic (despre care se povesteşte că ar trezi şi morţii cu vorbele lui de duh), şi pe cele două asistente tinere şi foarte „de treabă”.

Dacă ai acces la una dintre aceste două localităţi, şi până acum îţi era teamă de dentist, zic că este cazul să-ţi calci pe fire. Mai fricoasă ca mine, nu ştiu dacă există. Măi.. mi-e ruşine că-s ditamai omul...
Dar mi-s vie şi foarte fericită că am avut norocul să intru pe mâna domnişoarei doctor Diana.
Apelează cu încredere chiar şi numai pentru un sfat profesional! Am învăţat o groază de lucruri pe care nu le ştiam/bănuiam.

Un zâmbet  (îmi permit acum) şi o speranţă.

Post a Comment

2 Comments

  1. cum imi place mie sa fac poze:))) inainte imi aratam mereu clontii:))

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>