Ziua oficială a bărbatului

Un prieten era abătut că nu există şi o zi oficială a bărbatului, cum există ziua femeii  (8 Martie). Şi atunci mi-am zis că nu-i corect să scriu numai despre ziua femeii. Plus că m-au acuzat că aş fi rasistă = prea feministă. Nu-s, bre, chiar deloc. Sunt obiectivă. Şi nici nu urăsc specia asta masculină, nu; ba chiar o iubesc. De mică m-am împăcat mai bine cu băiețeii, decât cu fetitele.
Nu sunt nici de dreapta, nici de stânga. Şi nici de mijloc. Sunt... cum mă trezesc dimineața.
Şi ca să demonstrez că nu vorbesc numai, dar fac, par condicio,  iată articolul despre sexul tare.

Precizare: Ziua internațională a femeii, la noi, este celebrată mai mult ca zi a mamei, dar aceasta se sărbătoreşte pe 9 Mai în toată lumea (la noi în prima duminică din mai. Voi reveni cu detalii, sunt multe de spus).

Hmm. Ştiam că există o zi a bărbatului (am scris anul trecut despre), dar după ce am citit mai multe articole pe diferite site-uri, am descoperit ceva destul de interesant, zic eu!
Nu există numai o zi a bărbatului, dar cel puţin 4: 9 şi 12 Martie, 5 Mai, 19 noiembrie.
Elaborez.

9 Martie - este sărbătoarea mucenicilor şi a bărbatului (în credinţa populară). Voi scrie un articol separat despre această zi pentru că sunt foarte multe de zis.

12 Martie Ziua internațională a bărbatului (ZIB) sărbătorită în 60 de ţări, inclusiv România. 

5 Mai – ziua bărbatului Bergenbier. Cică producătorii aceștia de bere, au propus şi luptă pentru ca data de 5 mai să devină ziua oficială a bărbatului. Vom trăi şi vom vedea.

19 Noiembrie – International Men's Day (IMD) a fost fondată în 1999 de către Dr. Jerome Teelucksingh (împreună cu alţi 6 oameni).
Imaginea logo-ului este descărcată de pe site-ul oficial, îmi place foarte mult, este sugestiv. Oare ziua femeii are logo? Nu prea am găsit informaţii în merit.

Obiectivele sărbătoririi Zilei Internaționale a Bărbatului includ:
  • concentrarea asupra sănătății bărbaților și băieților, 
  • îmbunătățirea relațiilor dintre sexe, 
  • promovarea egalității între sexe și prezentarea de modele masculine de urmat. 
  • Este o ocazie pentru a evidenția discriminarea față de bărbați și băieți și pentru a sărbători realizările și contribuțiile lor, în special contribuțiile lor la comunitate, familie, căsătorie și grija de copii.

Totul este foarte confuz, ştiu. Din nefericire, când ai de ales este greu să decizi când anume să sărbătoreşti. Unii zic că ziua bărbatului este în fiecare zi. :D (răutăcioşii, sigur femeiele au venit cu o astfel de afirmaţie rasistă.)

Până la urmă deci, ziua internaţională (oficială) a bărbatului este în noiembrie numai că România nu s-a alăturat acestei "inițiative". 
Rămâne ca zi oficială a bărbatului 12 Martie, anul acesta (2014) cade miercuri.

Deci, dragi bărbaţi nu vă arătaţi miraţi dacă miercuri primiţi flori pe stradă. Nu, nu v-au luat drept femei, sau gay, este ziua voastră!!!

Cred că mă voi deghiza în bărbat, să văd dacă mă bagă cineva în seamă. :D Îmi plac florile. Sper să nu fiu luată drept transsexual, sau mai ştiu eu ce. Dar stai, nu prea am auzit de femei care se îmbracă în bărbaţi, decât pe la nunţi prin Moldova, şi Stela Popescu (parcă, îmi amintesc ceva vag). De obicei, bărbatul se deghizează în femeie. Ce chestie, abia acum am realizat. :D

În ceea ce priveşte ziua tatălui, aceasta nu are aceeași dată în fiecare an, ca şi ziua mamei. Voi scrie alte articole pe temă. 

Am pierdut ore să scriu aceste rânduri, mă doare capul cumplit. Ce harababură!!! Habar nu aveam că voi întâmpina probleme, aşa că un like la pagina Facebook ar fi apreciat. Sau orice altă iniţiativă (share, comment, etc.). Daţi de ştire tuturor că nu numai femeile au o zi, dar şi bărbaţii. La alegere chiar.
**
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.

Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.


Post a Comment

1 Comments

  1. sigur ca exista si ziua barbatilor,se plang mai ceva ca femeile,

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>