Lipsa de respect

Sunt multe comportamente omenesti cu care nu sunt de acord... .
De-a lungul vietii am observat si studiat indeaproape oameni si animale. Am ajuns la concluzii incredibile. (Dar nu am ajuns la finalulul studiului. Nu cred ca un studiu asa poate avea un final.)
Umani ce se comporta ca animale si viceversa: animale care au mai multa umanitate decat multi dintre noi. 
-------- As da orice sa sterg din memorie legatura cu unele fapturi pe care, fara sa vreau, le-am cunscut. Fapturi de o aroganta/superbie infinita. De-a dreptul inspaimantatoare. --------

Cum am mai spus, cand ne nastem suntem curati ca lacrima. Nu fizic, dar moral/psihologic. Avem inclinatii, dar nu ne nastem rai sau lipsiti de respect. Acestea sunt alegeri pe care le facem cu buna stiinta, sau nu (depinde de multi factori).
Inca de mici copii, unii parinti incearca sa-si educe plozii cum cred ei mai bine.
Sunt care dau exemple de urmat copiilor. Din nefericire, nu intotdeauna exemplele sunt bune.

Exemplu. Sa dispretuiesti un om pentru inclinatiile sexuale nu este ceva ce trebuie sa inveti sa faca si copilul tau. Si aici, repet (DIN NOU- scuzati pleonasmul, dar e necesar): vorbim de relatii intre oameni adulti si constienti, Nu copii, nu animale, nu lucruri, nu corpuri fara viata. (Ma rusinez ca trebuie sa explic asta de fiecare data, de frica unui cine stie ce neghiob care se crede mai bun si mai inteligent, incat sa ma acuze ca apar pedofili, necrofili, zoofili, etc... .)


Astazi vreau sa vorbesc despre respect.
Ce este respectul si cui il datoram.
RESPÉCT s. n. Atitudine sau sentiment de stimă, de considerație sau de prețuire deosebită față de cineva sau de ceva; deferență, venerație. .. Zic dictionarele.
--- Cui il datoram
Hmm, dupa cum lasa de inteles dictionarele, nu tuturor.
Insa eu nu sunt de acord si am definitia mea.
Respectul il datoram tuturor oamenilor, indiferent de nationalitate, inclinatie sexuala, scara sociala, religie, bogatie, cultura, educatie. etc.
Ar trebui sa respectam animalele superioare si inferioare, lucrurile, gandurile/opiniile, munca altuia, etc.
Sa fii respectuos este o caracteristica a umanilor. 
Ne suparam pe animale cand nu-si fac nevoile unde i-am educat, cand ne fura mancarea de pe masa sau din mana, cand fac galagie, mizerie, etc.etc si pretindem sa se comporte bine.
--- Dar... de cate ori nu incercam sa educam sau sa indreptam comportamentul unei fiinte care ar trebui sa fie superioara pentru ca are creier, capacitatea de a intelege, vorbi si a se adapta, fara a avea nici cel mai mic succes?!?

Cineva mi-a zis odata ca sunt prepotenta. Ca vreau ca lumea sa faca lucrurile in felul meu.
Am stat si m-am gandit: "o fi adevarat?"
Absolut nu!
Exista lucruri care ar trebui facute intr-un anumit mod, nu pentru ca asa vreau eu, dar pentru ca asa este corect. Si corectitudinea nu este subiectiva precum frumusetea.
Extrem de greu de explicat in cateva randuri, insa stiu ca multi inteleg ce vreau sa spun.
Sunt un om obiectiv, nu vreau ca lucrurile sa fie facute intr-un anumit mod pentru binele meu, dar pentru binele multora.
Respect pe toata lumea, pretind acelasi lucru in schimb. Este minimul pe care il putem face.
--- Nu ar trebui sa ma astept la respect de la umani? De ce nu
Pentru ca suntem egoisti, egocentrici si am ucide propria mama pentru 2 parale?
Da, si asta este drept.
Nu mai suntem ghidati de sentimente umane.
Asteptam, cerem, pretindem, LUAM... mai mult si mai mult, dar nu dam nimic inapoi cu scuza: "Nu am obligat...".
Halal "oameni".
--- Daca nu suntem capabili sa ne respectam unii pe altii, cum putem pretinde de la animale sa respecte ceea ce ne chinuim sa-i invatam? 
Nu au creier ca noi. Nu au grai sa ne spuna cat de mult gresim si cat suntem de dezgustatori.
Se multumesc cu ramasite de la mesele noastre si cu cate o mangaiere cand suntem plictisiti.
In multe aspecte, animalele sunt mai evoluate decat noi. Infinit mai mult si le datoram respect.

Imaginea de pe Tshirt Factory. Magazin on line unde poți găsi mii de idei de cadouri (amuzante, dar nu numai) pentru ORICINE/orice ocazie/buzunar/gust.

Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau hai sa devenim prieteni pe Facebook.
Iti Multumesc, si te astept cu mult drag om cu suflet.

Post a Comment

0 Comments

>