Ziua internationala a drepturilor omului


Astazi, lumea intreaga sarbatoreste Drepturile omului.  

In anul 1948, in urma atrocitatilor din Al Doilea Război Mondial, Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite (ONU)   a adoptat aceasta Declarație Universale a Drepturilor Omului. 
In 1950 ONU a invitat intreaga umanitate sa sarbatoreasca aceasta ziua pe 10 Decembrie a fiecarui an. 


Image from osut.ro

Cateva articole copiate din Declaratie pe care le-am ales personal pentru ca privesc direct statutul meu de emigrant. - Imi cer scuze pentru inconsistenta diacriticilor din acest post. 

Articolul 1
Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în demnitate şi în drepturi. Ele sunt înzestrate cu raţiune şi conştiinţă şi trebuie să se comporte unii faţă de altele în spiritul fraternităţii.

Articolul 13
1. Orice persoană are dreptul de a circula în mod liber şi de a-şi alege reşedinţa în interiorul graniţelor unui stat.
2. Orice persoană are dreptul de a părăsi orice ţară, inclusiv a sa, şi de reveni în ţara sa.


Nu mi se pare ca ceste drepturi sunt respectate, ba dimpotriva. Oamenii la putere instiga toata tara/lumea sa lucreze in detrimentul celor mai slabi si mai putin norocosi.

De la inceputul timpului, noi, fiintele superioare am discriminat pe semenii nostri bazandu-ne pe culoarea pielii, sex, gusturi sexuale, (si hai sa nu aducem in discutie criminalii care abuzeaza de copii, corpuri fara viata, femei fara aparare = bun simt), nationalitate.
Ne discriminam unii pe altii de parc-am fi niste monstri lipsiti de judecata, suflet si inima. Multi dintre noi nu merita sa se numeasca omeni.

Multe nu am sa spun, este frumos ca exista o zi care sa aminteasca tuturor aceste drepturi, insa de ce sa nu ne comportam omeneste unul cu celalalt in fiecare zi a vietii noastre?

"Ce tie nu-ti place altuia nu-i face." Ce-i mai simplu decat asta?

Principalul motiv pentru care am devenit blogger, a fost sa lupt impotriva oricarui fel de discriminare. Pentru cei ce merita. Si sunt multi.

Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau viziteaza-ma pe Facebook. Multumesc, om cu suflet.

Post a Comment

0 Comments

>